Usamos cookies propias y de terceros para mejorar su experiencia como usuario. Al hacer clic en cualquier enlace de este sitio web usted nos está dando su consentimiento para la instalación de las mismas en su navegador.
Más información

Antzerkia: Mierda de ciudad. La historia del Rock Radical vasco

Euskal rock erradikalaren gorakadari eta beherakadari buruzko western musikala

Gaztelaniaz

Eguna: urtarrilaren 8a, igandea
Lekua: Kultur etxea BERA
Ordua: 18:30
Iraupena: 90 min
Sarrera: 7 €
Antolatzailea: Berako Kultur Batzordea

Dramaturgia eta zuzendaria: Olatz Gorrotxategi
Zuzendari laguntzailea: Marta Álvarez del Valle
Ikus-entzunezkoak: Indi Costa
Mugimendu eszenikoa: Maitane Zalduegi
Aktoreak: Aritza Rodriguez, Olatz Gorrotxategi, Marta Álvarez del Valle
Musika: Joseba B. Lenoir
Banaketa: Solobe Art

Mierda de ciudad antzerkiak euskal rock erradikalaren historia kontatzen du, Euskal Herrian 80ko hamarkadan mugarri izan zena, eta garai kontestatario bat kontatzen duena. Obra gutun batekin eta zenbait absentziarekin hasten da. “Gutuna bolbora eta goma bi da, talde baten agur-kontzertua da”, dio Gorrotxategik oholtza gainean. Mamenek bidaltzen du, nerabezaroko lagun eta protagonisten musika-bandako kide ohiak, Almeriako Desierto de Tabernasetik. 29 urte geroago, lankideak biltzen dira gutuna irakurtzeko eta oroimenetatik eta dokumentu historikoak erabiliz, nostalgiaz hitz egiten duten garai bat gogoratzeko. Bertze absentzia, umore tonuan, Fermin Muguruzarena da, oraindik garai batetik irauten duen ikur gisa, agertokitik hainbat mezu bidaltzen baitzaizkio proiektuan parte hartzera gonbidatuz.

Testuingurua azaltzeko, istorioa 70eko hamarkadan hasten da, istorioaren protagonista diren pertsonaien jaiotzarekin. Batzuentzat, istorio hau kolonizazio kultural batekin hasten da, diote eszenatokitik. Zuzendariak azaldu duenez, 92an bukatu zen euskal rock erradikala, Banco de España kaleko Bilboko gaztetxea hustu zutenean. Kontakizunaz gain, Mierda de ciudad antzezlanaren gauzarik interesgarriena bere eszenaratzea da: Euskal Herriari buruzko dokumental yankiak, Mendebaldeko filmen zatiak eta La Polla Records, Eskorbuto, Parabellun, Las Vulpess, R.I.P. eta Mocedades filmen temazoak, bertzeak bertze.

Mugarriak dira, bertzeak bertze, demokraziaren etorrera, hiru koloreko telebista technicolor erara igarotzea, etxeetan ezkutatutako ikurrinak, heroina, Natoren aurkako manifestazioak, Lemoizko zentral nuklearraren edo Bardeako tiro-eremuaren aurkako mobilizazioak, Gladys del Estalen hilketa, Yoyesena, lehen teleberria (ETBko telediarioa), ustezko abortuaren legea onartzeari buruzkoa, mugimendu intsumisoa, Basauriko 11etako abortuaren aldeko mobilizazioak, heroina, HIESa oraindik heriotza-zigorra zeneko oroitzapena edo Euskalduna ontziolen itxiera.

Westernarena aitzakia izaten ahal da Comansi panpinekin jolasteko. Indiarrak eta cowboyak, denak gizonak, agertokian banatuta agertzen dira. Kamera batek pantailan proiektatzen ditu aktoreek antzeztokian birsortzen dituzten eszenak. Baliabide hori elementu narratibo bihurtzen da, eta antzezlan horrek hainbat informazio-kanal ditu: bideoak, soinua, zuzeneko musika, audioak, bi aktoreek eta aktoreak taula gainean errezitatzen duten testua, bertzek bertze.